Odhad podle nákladů vynaložených na získání nových klientů
1. Počet zákazníků v době oznámení o plánovaném zrušení TOP3 garance - 500 000.2. Náklady na získání jednoho zákazníka - lze odhadnout podle odměny, kterou banky občas dávají za doporučení nového klienta - cca 500 Kč.
3. Kolik zákazníků si zřídilo spořicí účet a následně běžný účet a kteří po zrušení TOP3 garance zůstali zákazníky. Řekněme, že by to mohlo být třeba 10%, 1% nebo 0,1% zákazníků.
10%: 10% ze všech zákazníků je 500 000 * 0,1 = 50 000 zákazníků
1% ze všech zákazníků je 500 000 * 0,001 = 5 000 zákazníků
0,1%: 0,1% ze všech zákazníků je 500 000 * 0,001 = 500 zákazníků.
10%: Náklady - 50 000 * 500 = 25 000 000 Kč
1%:. Náklady - 5 000 * 500 = 2 500 000 Kč
0,1% Náklady - 500 * 500 = 250 000 Kč
Odhad podle vytvořeného zisku
1 Počet zákazníků v době oznámení o plánovaném zrušení TOP3 garance - 500 000.2 Celkový akumulovaný zisk do 2016 – 894 000 000 Kč
3 Kolik zákazníků si zřídilo spořicí účet a následně běžný účet a kteří po zrušení TOP3 garance zůstali zákazníky. Řekněme, že by to mohlo být třeba 10%, 1% nebo 0,1% zákazníků.
Zisk na zákazníka:
894 000 000 Kč / 500 000 zákazníků = 1 788 Kč na zákazníka
10%: Zisk - 50 000 * 1 788 = 89 400 000 Kč
1%: Zisk - 5 000 * 1 788 = 8 940 000 Kč
0,1% Zisk - 500 * 1 788 = 894 000 Kč
Závěr:
Jsou to hrubé odhady, lze ale říci, že Air banka si přišla díky TOP3 garanci na řádově miliónové hodnoty. Řada lidí slibu TOP3 garance opravdu uvěřila a nebýt ho, účet by si nezřídili.Podklady pro stanovení zisku:
https://www.airbank.cz/file-download/vyrocni-zprava-2015.pdfNerozdělený zisk ve výši 651 316 tis. Kč, který je tvořen výsledkem hospodaření roku 2015 ve výši 458 929 tis. Kč a nerozděleným ziskem z předchozích období ve výši 192 387 tis.Kčhttps://www.airbank.cz/file-download/vyrocni-zprava-2016.pdf
Air Bank v roce 2016 opět dosáhla kladného výsledku hospodaření, když vykázala čistý zisk 244 milionů korun.
Zisk 2014 a dříve - 192 387 tis.Kč
Zisk 2015 - 458 929 tis. Kč
Zisk 2016 - 244 milionů
Zisk celkem : 894 000 000 Kč.
Přehled příspěvků:
TOP3 garance "navždy" a "napořád" | Hlavní stránka. |
1) Pošlete výhrady na info@airbank.cz | Co poslat Air bance. |
4) Stížnost na Air banku u ČNB | Co poslat do ČNB. |
4) Kopie odpovědi ČNB | Odpověď ČNB - 11.1.2017 |
4) Kopie odpovědi ČNB | Odpověď ČNB - 1.2.2017 |
4) Kopie odpovědi ČNB | Odpověď ČNB - 20.2.2017 |
4) Kopie odpovědi ČNB | Odpověď ČNB - 15.3.2017 |
4) Kopie odpovědi ČNB | Odpověď ČNB - 28.4.2017 |
4) Kopie odpovědi ČNB | Odpověď ČNB - 15.5.2017 |
4) Kopie odpovědi ČNB | Odpověď ČNB - 7.8.2017 |
4) Kopie odpovědi ČNB | Odpověď ČNB - 7.9.2017 |
4) Kopie odpovědi ČNB | Odpověď ČNB - 24.10.2017 |
4) Kopie odpovědi ČNB | Odpověď ČNB - 20.12.2017 |
4) Kopie odpovědi ČNB | Odpověď ČNB - 26.2.2018 |
4) Kopie odpovědi ČNB | Odpověď ČNB - 4.3.2018 |
4) Kopie odpovědi ČNB | Odpověď ČNB - 29.6.2018 |
4 ČNB a vyšetřování ombudsmanem | Co zjistil ombudsman o postupu ČNB |
5) Stížnosti poslané na další instituce | Co poslat jinam – finanční arbitr apod. |
5) Rada pro reklamu - výsledky | Rozhodnutí Rady pro reklamu. |
5) Rada pro reklamu - prvotní rozhodnutí | Rozhodnutí Rady pro reklamu – kopie prvotního rozhodnutí. |
5) Rada pro reklamu - odvolání Air banky | Rozhodnutí Rady pro reklamu – kopie odvolání. |
5) Česká bankovní asociace | ČBA - usnesení Etického výboru |
O kolik se Air banka obohatila? | Odhad příjmů, které Air banka mohla získat klamavou reklamou. |
Občan proti úředníkům – jak je přinutit k činnosti | Moje zkušenosti s úředníky z ČNB. |
Žádné komentáře:
Okomentovat